tisdag 6 december 2011

Ansiktsmask!!

Hej, nu har inte jag skrivit på hela dagen fast jag har haft en massa tid över känns det som. Igår testade jag en ansiktsmask av ckoklad och vill berätta om att den var faktist bra. Det ser ut som att min hud har fått mer lyster om man säger så. Här får ni receptet ifall ni vill testa på själva där hemma.

Du behöver:
1,2 bitar 75 % mörk choklad
1 bunke
1 kastrull
och en sked kanske?

Gör såhär:
Rengör och peela ansiktet. Därefter kan du massera in en massageolja eller creme om du har torr hy. Du ska massera i ca 10 min. Efter det är det dags för masken. Smält chokladbitarna i vattenbadet och när det har svalnat lite stryker du ut choklade över ansikte och hals om du vill. Masken ska vara på i 20-30 min. Sedan sköljer du av den med ljummet vatten och smörjer in med en fuktighetsbevarande creme.



Det står att huden känns len och klar i flera dagar efteråt men det tror jag beror på ifrån person till person. Jag tog 85%-ig choklad för hittade ingen som vad 75 %. Hoppas nu att ni testar på den eftersom de bästa ansiktsmaskerna för huden är faktist de naturliga!

PS: Jag har världens bästa pojkvän, hihih :D
Massa kramar Valeria :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar