onsdag 11 januari 2012

Bodyscrub:)

Hejsan, tänkte tipsa er om en bodyscrub som jag gjorde häromdagen och glömde nämna kanske ;) Jag tycker att den funkar sådär inte den bästa jag har testat men är bra om man har brottom någonstans och din gamla som du köpte är slut. Jag brukar inte mäta hur mycket jag har i utan kollar lite hur mycket man behöver av varje så tillsätter jag lite till om det saknas något. Måtten stämmer nog ungefär :)

Du behöver:
2 msk kaffe från din kaffekokare (andvänt)
2 msk olivolja

Gör såhär:
Ta fram en skål och häll i ingredienserna och blanda ihop allting, Klart! hahaha svårare än så är det inte ;)

För det första så återfuktar du huden med olivoljan som är hur bra som helst för kroppen och du slipper smörja in den efter duschen också. För det andra så tycker jag att man faktist blir lite brunare av kaffet haha och det är väl ett plus i kanten va ;). För det tredje fixar man detta på nolltid! Men det dåliga är att kaffet tar ett tag att tvätta bort från kroppen och duschen. Själv kan inte jag leva utan olivolja har det till nästan allting tex sallader, badet och olika kroppsrecept. Älskar verkligen olivolja ;) // Valeria

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar